maandag 10 oktober 2011

Leuke boekenvondsten

Soms koop ik een partijtje boeken op. Thuisgekomen is het dan altijd een spannende bezigheid; wat zit erin. Pasgeleden kwam ik een paar leuke boeken tegen.

Het eerste boek bekijkt de wereld in kruissteken; "Van Palmpaas en Pinksterblom", door Annie Oldenziel.Het boek is uitgegeven bij A.J.G. Strengholt in Amsterdam. C.


Het bevat patronen (of is dat het juiste woord niet...) met kruissteken. De patronen stellen feestdagen voor die in ons land gehouden worden. Steeds zit er een beschrijving bij. Ik laat er even een paar zien. Volgens mij moet het geheel van de patronen een schellekoord (dat is dacht ik wel het juiste woord...) worden.





(Als je op de foto's klikt, worden ze vergroot weergegeven).

Het tweede boek dat ik tegenkwam, gaat over het leven van Michiel de Ruyter. Een schrijver van dit boek (groot formaat) is niet vermeld. Op de achterkant staat alleen de uitgever: Sparo.

Het is eigenlijk een kleurboek. Op de ene bladzijde staat een ingekleurd voorbeeld. Zo moet de andere bladzijde ook worden. Tussendoor wordt kort het leven van Michiel verteld; werkelijk schitterend.

Een impressie:




Twee juweeltjes. Binnenkort hoop ik ze op www.boekenstek.nl aan te bieden.

1 opmerking:

  1. Het lijkt me heel spannend om zo'n nieuw lading uit te zoeken, een soort schatgraven...

    BeantwoordenVerwijderen