donderdag 3 februari 2011

Brieven en pakketjes

De pakjes liggen weer klaar om naar de post gebracht te worden. Gelukkig is de mogelijkheid er nog op ons dorp om de post weg te brengen. Bij onze supermarkt kan de post afgeleverd worden. Ze leggen de brieven en pakketjes op zo'n oranje weegschaal en na op een paar knopjes gedrukt te hebben, komt er vanzelf een postzegel uit een apparaat rollen.

Sommige kassières zuchten wel eens als ik aankom met een aantal pakketjes. 't Is ook niet altijd even makkelijk. Ja, een gewone brief of pakket lukt nog wel. Soms is het echter niet gewoon. Een pakket van meer dan 10 kilo of een zending naar het buitenland zorgt wel eens voor problemen. 't Gebeurt ook wel eens dat ik thuis een schatting heb gemaakt (met behulp van de digitale keukenweegschaal) van de porto en in de supermarkt blijkt het poststuk toch in een andere gewichtsklasse te vallen... Ja, dat zijn de risico van het vak.

Morgenmiddag hoop ik deze pakjes weer in de supermarkt te brengen, tenminste als ik op tijd thuis ben. Meestal lukt dat wel. Degenen voor wie de pakjes zijn, nog even geduld. Ze komen er aan...., een Friese Kinderbijbel in het onderste pakje en een boek van Hooker in de bruine envelop. De bovenste witte envelop houd ik zelf maar. Die heb ik er even opgelegd voor de privacy...

2 opmerkingen:

  1. Een tipje: op www.postzegelsmetkorting.nl kan je ook voor zendingen tot 10 kilo voordelig zegels kopen. Je krijgt er meteen een barcodesticker bij en kan ze zó inleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goede tip. Dat ga ik gelijk proberen. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen